پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228658
كارشناس برنامه سلامت سالمندان در چهارمحال وبختياري:
8درصد جمعيت چهارمحال وبختياري سالمندهستند
تاریخ انتشار : 1396/07/12 17:34:00
نمایش : 1197
كارشناس برنامه سلامت سالمندان در چهارمحال وبختياري گفت: جمعيت سالمندان استان چهارمحال و بختياري را بر اساس اين سرشماري ۸۲ هزارو ۳۷۴ نفر اعلام كرد و افزود: از اين تعداد ۴۰ هزار و ۴۳۱ نفر مرد و مابقي سالمندان زن هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهمن فروزنده كارشناس برنامه سلامت سالمندان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در گفت وگوبا جهانبين نيوز، گفت: بر اساس نتايج سرشماري مركز آمار ايران در سال گذشته هم اكنون هفت ميليون و ۴۱۴ هزار و ۹۱ سالمند در ايران زندگي مي كنند.

وي تصريح كرد: از اين تعداد سه ميليون و ۷۵۵ هزار و ۶۸۶ نفر سالمند زن و مابقي را سالمندان مرد شامل مي شود.

فروزنده اظهار داشت: اين تعداد از سالمندان ۲۸/۹ درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهند.

وي، جمعيت سالمندان استان چهارمحال و بختياري را بر اساس اين سرشماري ۸۲ هزارو ۳۷۴ نفر اعلام كرد و افزود: از اين تعداد ۴۰ هزار و ۴۳۱ نفر مرد و مابقي سالمندان زن هستند.

اين كارشناس برنامه سلامت سالمندان، درصد جمعيت سالمندان استان را حدود ۸ درصد عنوان كرد.

وي با اشاره به انتخاب شعار "آينده اي بهتر با مشاركت سالمندان" براي هفته ملي سالمندان (دهم لغايت شانزدهم مهرماه) افزود: شعار روز جهاني امسال در مورد ايجاد و گسترش مشاركت سالمندان در خانواده و جامعه به طور گسترده است و روي مسيرهايي كه مشاركت كامل و موثر در سنين پيري را مطابق با حقوق، نيازها و ترجيحات اوليه سالمندان پشتيباني مي كنند تمركز دارد.

فروزنده تصريح كرد: موضوع امسال بر ارتباط بين بهره گيري از استعدادها و مشاركت سالمندان و دستيابي به اجراي دستور كار ۲۰۳۰ و برنامه عملي بين المللي مادريد درسالمندي، كه در حال انجام سومين بازبيني و روند ارزيابي خود قرار دارد تاكيد دارد.

به گفته وي، بين سالهاي ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰- تاريخ مورد نظر براي اهداف توسعه پايدار- تعداد سالمندان در سراسر جهان ۵۶ درصد افزايش مي يابد و از ۹۰۱ ميليون نفر به بيش از ۱.۴ ميليارد نفر مي رسد.

وي ادامه داد: تا سال ۲۰۳۰ تعداد سالمندان۶۰ سال به بالا از تعداد افراد ۱۵ تا ۲۴ سال بيشتر خواهد شد.

فروزنده گفت: كاملاً واضح است كه نياز به مشاركت سالمندان كه اغلب ناديده گرفته شده ، نه تنها براي سلامت سالمندان ضروري است بلكه براي فرايندهاي توسعه پايدارنيز امري واجب است.

وي خاطر نشان كرد: موضوع شعار سال ۲۰۱۷ معاني موثر ارتقا را دنبال مي كند و مشاركت سالمندان را در جنبه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و مدني و سياسي زندگي، تقويت مي كند.

فروزنده، سالمندان زن، روستايي و تنها را جزو سالمندان آسيب پذير عنوان كرد و افزود: هم اكنون ۲۸ درصد كل سالمندان كشور در روستاها زندگي مي كنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html